לפתוח עסק אינו דבר שיש להקל בו ראש, ישנם לא מעט אלמנטים וגורמים שמשפיעים על פתיחת העסק, ביניהם קופה ממוחשבת. קופה ממוחשבת באה לתת מענה על צורך והוא ניהול ותחזוקת העסק מבחינת ניתוח נתונים בזמן אמת. אחד היתרונות הבולטים והמשמעותיים בקופה ממוחשבת היא יכולת ניתוח הלקוחות והאופי של תרבות הרכישה שלהם, ניתן לזהות דפוסי רכישה שיקלו על בעל העסק ליזום וליצור מבצעים שיניעו את הלקוחות.
מלאי בלאי וקופה ממוחשבת
מלאי תמיד נחשב לעקב אכילס של העסקים, אם יש עודף מלאי זה עולה כסף כי המוצרים "תופסים מקום על המדף" ואם יש חוסר במלאי זה הפסד כסף בעקבות אי מכירה כי "אין על המדף". ניהול מלאי נכון יכול לא רק לחסוך לכם כסף אלא אפילו לנצל אותו בצורה יעילה יותר. קופה ממוחשבת מאפשרת לנו לקלוט סחורה למלאי כאשר היא מגיעה ולגרוע אותה מהמלאי בכל מכירה שמתבצעת, ניתן להגדיר ערכי סף למלאים בצורה כזו שאם מגיעים לרמת הסף אז אוטומטית יוצאת הזמנה לספק, זו רק אחת מהיתרונות שיש לקופה ממוחשבת, ניתן בנוסף ללמוד על דפוסי הקנייה של הלקוחות בעזרת ניתוח נתוני הרכישה, אם מאתרים מוצרים שאינם נמכרים ניתן או להחזירם לספק או להוציא עליהם מבצע מיוחד.
מועדון לקוחות מותאם אישית
קופה ממוחשבת כאמור מבוססת מחשב PC לכל דבר, ההבדל בין הקופות לרוב נובע מהתוכנה המותקנת. ההמלצה הגורפת היא לרכש תוכנת קופה ממוחשבת עם יכולות שדרוג עתידיים. כאשר ישנה אפשרות שדרוג ניתן להתקין מועדון לקוחות, למעשה ניהול הלקוחות כולו מתבצע על ידי הקופה הממוחשבת. מבצעים ומתנות, קופונים ושוברים לכל לקוח יש נתונים משלו, הנתונים מעובדים בזמן אמת וכאשר לקוח מגיע לקופה קופצת הודע שאומרת מה מגיע ולמי והכוונה היא למבצעים שונים. יתרה מכך ניתן לגזור את הלקוחות שמתעניינים במוצרים מסוימים וליצור עבורם מבצע שידרבן אותם לרכוש עוד מהם. בנוסף לקוח שיודע שהוא נמנה על קהל מסוים או שהמבצעים מותאמים במיוחד בשבילו הרי שהוא מרגיש אחרת ויותר קל לו לקנות.