טכנולוגיה, טכנולוגיה! אינה פוסחת על שום תחום ובטח שלא על תחום העסקים ובכללם החנויות ועמדות המכירה למיניהם. הימים של חישובים עם חשבונייה עברו מזמן ואותם החליפה קופה רושמת. קופה רושמת משמעה שהיא מבצעת רישום של פעולות המכירה כלומר מכרנו מוצר וקיבלנו עליו תשלום, גם הוצאת כספים נרשמת בקופה ומכאן שיש גם בקרה על ההוצאות וההכנסות גם יחד.
התקדמות הפיתוח בתחום הקופות הוביל לייצור קופה רושמת עם מסך מגע, מהלך בלתי נמנע זה הביא את העסקים השונים ובפרט את אותם עסקים מהירים כמו דוכני מזון, פאבים או בתי קפה לתת מענה שירותי מהיר ומדויק. להבדיל מאותה קופה רושמת בעבר שהיה צורך להקליד על מקשים צורף מסך מגע יחסית רחב שמאפשר ביצוע פעולות על ידי טפיחת אצבע.
במיוחד בענף המזון קופה רושמת ומסכי מגע
מכיוון שהעידן המהיר מכתיב לנו אוכל מהיר, קפה מהר וכדומה גם המענה שיש לתת ללקוחות צריך להיות קצר בזמן. מסך מגע בקופה רושמת מאפיין את התוכנות המתקדמות יותר של הקופות, ניהול של מספר חשבונות פתוחים בעת ובעונה אחת הוא רק אחד מיתרונות רבים, תצוגה ויזואלית של הפריטים במקום טקסט הוריד את אחוז הטעויות בעשרות מונים, ביצוע חישובים מהירים ופיצול חשבונות (כאשר משלמים כמה סועדים בנפרד) מאפשר נוחות וקלות לאותו מלצר לחלק את הבון. למעשה מסך מגע נתן פוש רציני בקיצור זמן המענה ללקוחות.
חשוב לבדוק בעת רכישת קופה רושמת
כאשר בוחנים קופה רושמת ורוצים לרכוש אחת יש לוודא את ההתאמה שלה אל סוג העסק שלנו, בין אם זה סופר מרקט או מסעדה ואפילו בית קפה, גמישות של התוכנה הינה חשובה ביותר מכיוון שאם תתחילו בתור בית קפה ותרצו להתרחב למסעדה או אפילו למכירת מוצרים מומלץ כי תוודאו שמבחינה טכנולוגית הקופה רושמת שאתם רוכשים תוכל לתת מענה על כך. יתרה מכך גם השירות אותו אתם עתידים לקבל הינו בעל חשיבות, ככל שתאפיינו טוב יותר את העסק שלכם כך תוכלו לדרוש או להתאים את החברה ממנה תרצו לרכוש קופה רושמת.